دسته‌بندی نشده

معرفی گل مریم

خواص-خرید-عطر-گل-مریم-مرهم-طبیب-طبیعی-

معرفی 0 تا 100 گل مریم و روش کاشت و نگهداری مریم

عشق به گل و گیاه بی پایان میباشد و مانند عشق به کودک و یا عزیزترین عضو خانواده هر روز پررنگ و پررنگ تر خواهد شد .در میان گیاهان آپارتمانی که زیبایی بیکرانه ای به فضا میبحشد با عطر گل مریم نیز میتوان فضای زیبا را زیباتر و معطر نیز کرد.

از گل مریم بدلیل بوی دلنشینی که دارد در صنعت عطر سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مریم در کشور ایران به طور عمده تولید میشود و جنبه ی تجاری نیز دارد.برخلاف توضیح که در مقاله ی افزایش طول عمر گل های شاخه بریده صجبت کردیم که هر چه گل بدون بو تر باشد مقاوم تر و سرسخت میباشد این گل با معطربودن نیز مقاوم میباشد و زود از بین نخواهد رفت و به راحتی با شرایط سازگار خواهد شد .

گل مریم جزء خانواده ی گیاهان پیاز دار میباشد همانند زعفران که پیاز دارد.

 

گل مریم

تاریخچه گل مریم

مریم متعلق به کشور مکزیک میباشد یعنی برای اولین بار در کشور مکزیک یافته و پرورش پیدا کرده است و رفته رفته به دیگر کشور ها فرستاده شد و شروع به کاشت و استفاده از گل مریم کردند در مدت زمان کوتاهی تمام دنیا از این گل بهرمند شدند .امروز مردمان کشور هندوستان بیشتر پرورش مریم را دارند.

نماد گل مریم

نام لاتین گل مریم Tuberose به معنای غده میباشد.مریم به عنون نماد خلاقیت و آفرینش معرفی میشود.سفید رنگ بودن گل مریم نشانه پاکی و اصالت و صلح میباشد بسیاری از افراد اعتقاد دارند گل مریم باعث دوری انرژی های منفی از محیط خواهد شد.


نام لاتین گل مریم                                                                    Tuberose 


فصل برداشت                                                                        تابستان


فصل کاشت                                                                             بهار


رنگ گل مریم                                                            سفید،صورتی کمرنگ،آّبی..

نحوه ی کاشت و پرورش گل مریم در باغچه

گل مریم اکثرا به صورت شاخه بریده به فروش میرسند برای کاشت گل مریم باید پیاز مریم تهیه کنید همانند کاشت پیاز زعفران  هرچقدر پیاز ها رسیده تر و درشت تر باشند برای کاشت مناسبر میباشد .زمان کاشت پیاز در فصل گرما میباشد. محل کاشت پیاز مریم باید به دور از وزش باد و سرما باشد و تابش نور خورشید هم داشته باشد.

پیاز گل مریم

شرایط نگهداری گل مریم

  • نور

لازمه ایجاد محیط مناسب برای گل مریم تا به خوبی بتواند گل دهد  تابش 6 ساعت نور مستقیم خورشید میباشد در غیر این صورت باعث خراب شدن و رنگ پریدگی آن ها میشود.

  • آبیاری

در زمان کاشت پیاز باید یکبار آب دهی انجام داده و تا بعد از سبز شدن پیاز ها دیگر ابدهی را متوقف کرد و بعد از سبز شدن نه باید زیاده روی کرد تا ریشه ها پوسیده شوند و نه باید گیاه را خشک نگهداشت به مقدار مناسب باید ابیاری انجام داد .

  • دما

برای گل مریم هرچقدر دمای محیط گرم تر باشد مناسب تر میباشد بهترین دما برای رشد مریم 15تا 30 درجه میباشد و بهترین کار برای از بین نرفتن پیاز های مریم در اوردن آن ها از خاک در فصل زمستان میباشد .

  • خاک

خاک مناسب مریم خاکی سبک و شنی با زهکشی بالا است. خیس ماندن خاک گیاه باعث پوسیدن ریشه‌های آن می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *